سلام دوستان عزیز وقتتون بخیر؛ آرزوی اوقات خوشی رو براتون داریم 🙂 در اولین جلسه از سری آموزش های پویش پایدار در خدمتتون هستیم برای معرفی نرم افزار Excel و پاسخ به سوال اکسل چیست؟

null

برو به جلسه بعدی

null

تمامی ویدیوهای دوره

null

زمان ویدیو

7:15 دقیقه

مدرس دوره: سهیل فتحی

مدرس دوره

سهیل فتحی

null

زمان ویدیو

7:15 دقیقه

مدرس دوره: سهیل فتحی

مدرس دوره

سهیل فتحی

null

جلسه بعدی

null

تمامی ویدیوهای دوره

معرفی نرم افزار Excel – نرم افزار اکسل چیست؟

 در این پست آموزشی میخوایم در رابطه با نرم افزار اکسل صحبت کنیم. به این سوال پاسخ بدیم که اکسل چیست و چه کاربردی داره؟ اکسل از برنامه‌های صفحه گسترده است و توسط شرکت مایکروسافت ارایه شده و جزو مجموعه برنامه‌های آفیس هست؛ مثل ورد و پاورپوینت.

صفحه گسترده چیست؟

صفحه‌ی گسترده جدول بسیار بزرگی شامل سطرها و ستون های بسیار زیادی هستش و از تلاقی سطرها و ستون‌ها، سلول‌ها ایجاد میشه. داخل هر کدوم از سلول‌های یک صفحه‌ی گسترده قابلیت فرمول نویسی وجود داره؛ یعنی ما می‌تونیم محاسبات ریاضی رو داخل سلول‌های یک صفحه گسترده انجام بدیم و مورد آخر اینکه امکان تغییر ظاهر و محتویات سلول‌ها هم وجود داره. خب این شد از تعریف صفحه گسترده اما آیا فقط یک نرم‌افزار صفحه گسترده داریم و اون هم Excel هست؟

صفحه گسترده چیست؟

صفحه گسترده چیست؟

اولین برنامه‌ی صفحه گسترده‌ای که وارد بازار شد VisiCalc بود (سال 1978). بعد از اون Lotus در سال 1983 ارایه شد و سپس در سال 1987 اکسل به بازار اومد. بعد Excel هم نرم‌افزاری به نام Quattro Pro وارد بازار شد اما تمامی این نرم‌افزارهایی که گفتیم در برابر Excel نتونستن قد علم کنن و خیلی راحت از بازار خارج شدن و در حال حاضر می‌تونیم بگیم قدرتمندترین نرم‌افزار صفحه گسترده Excel هستش. نرم‌افزارهای دیگه خیلی ازشون استفاده نمی‌شه و 100% بازار رو Excel به خودش اختصاص داده.

مخاطبان نرم افزار اکسل چه کسانی هستند؟

تمام کسانی که با محاسبات سروکار دارند مثل حسابداران، مهندسان، دانشجوها، صاحبان کسب و کار نیازمند Excel هستن. امروزه در تمامی شرکت های بزرگ و کوچک از Excel استفاده می شود و کارمندان شرکت ها نیاز دارن تا سطح پیشرفته به Excel مسلط باشند تا بتونن کارهاشون رو داخل شرکت انجام بدن. شما حتی اگه دانشجو باشید، برای انجام پروژه‌های دانشگاهی ممکنه نیازمند تسلط پیشرفته به این نرم افزار باشید.

مخاطبان نرم افزار اکسل چه کسانی هستند؟

مخاطبان نرم افزار اکسل چه کسانی هستند؟

شما حتی میتونید برای مدیریت درآمد و مخارج شخصی یا محل کارتون از نرم افزار Excel استفاده کنید و با استفاده از این نرم افزار می‌تونید یک داشبورد مدیریت درآمد و مخارج تهیه کنید. حیطه‌ی کاربرد نرم‌افزار Excel به همین مواردی که گفتیم محدود نمیشه و کاربردهای نامحدودی داره.

درآمدزایی از نرم افزار اکسل

مورد بعدی که میخوایم راجبش صحبت کنیم درآمدزایی از نرم‌افزار اکسل هست. درآمدزایی از این نرم افزار می‌تونه به دو شیوه غیر مستقیم و مستقیم انجام بشه.

شیوه‌ی غیرمستقیم به این ترتیبه که شما کارمند یک شرکت هستید یا صاحب یک شغل هستید و قطعا برای پیشبرد اهداف شغلیتون نیازمند استفاده از این نرم‌افزار هستید و بدون Excel نمی‌تونید داخل یک شرکت استخدام شوید یا مداوم اونجا بخواید بدون دردسر کار کنید؛ پس بدون شک برای استخدام در یک شرکت باید به صورت حرفه ای به اکسل مسلط باشید.

آیا میشود با اکسل به صورت فریلنسری کار کرد و پروژه گرفت؟

آیا میشود با اکسل به صورت فریلنسری کار کرد و پروژه گرفت؟

شیوه‌ی مستقیم درآمدزایی از اکسل فریلنسینگ هست. یکی از سایت های فریلنسرینگ خیلی معروف دنیا سایت Freelancer.com هست. با مراجعه به این سایت مشاهده میکنید که پروژه های اکسلی مختلفی با قیمت های دلاری قرار گرفته و شما با پذیرش اون ها میتونید درآمدهای دلاری داشت و به موفقیت برسید. البته سایت‌های ایرانی فریلنسینگ هم داریم که خب مبالغ به صورت دلاری نیست و در سایت‌های خارجی معمولا مبالغ جذاب‌تره. برای کار با سایت های فریلنسری بحث تحریم ها و فیلتر بودن برخی سایت ها دردسرساز هست؛ اما شما می‌تونید با تهیه مستر کارت از صرافی‌ها با این سایت‌ها کار کنید و کسب درآمد خوبی داشته باشید.

لازم به ذکره که اگر میخواید در Excel به سطح حرفه ای و پیشرفته برسید و بتونید مسائل مختلف رو در این نرم افزار حل کنید و فرمول نویسی رو در اکسل به صورت حرفه ای یاد بگیرید، میتونید پکیج آموزش اکسل پیشرفته رو از سایت تهیه کنید.

ممنون از توجه شما 🙂

هر گونه سوال، پیشنهاد یا انتقادی در رابطه با دوره رایگان آموزش اکسل دارید در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا بتوانیم بهترین آموزش ها را برای شما علاقمندان به آموزش اکسل تهیه کنیم.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه